Nie odkładaj ZDROWIA na później

Każdego dnia staramy się by nasze zdrowie utrzymać na właściwym poziomie. Jednak czy rzeczywiście robimy wszystko, by cieszyć się zdrowym i szczęśliwym życiem? Wiele razy jest tak, że często odkładamy wszystko na później, na jutro, na potem…. A potem? No właśnie co dzieje się potem?

W dzisiejszych czasach jesteśmy tak zabiegani, że nasze życie przypomina wyścig z czasem, z innymi i ze samym sobą. Chcemy zrobić wszystko szybko, najlepiej na raz ale niestety tak się nie da. Robiąc wiele rzeczy na raz tak naprawdę nie robimy nic, bo wszystko zaczynamy a nic nie doprowadzamy do końca, bo wiecznie dnia nam brakuje.

 Ze zdrowiem tak samo jak z życiem prywatnym.

Jesteśmy wiecznie zabiegani, często z tego całego pośpiechu wychodzimy z domu bez śniadania które jest PODSTAWĄ dobrego dnia i dostarcza nam energii na cały poranek. Podejrzewam, że większość osób jedyne co robi po wstaniu to wypicie kawy a to niestety podstawowy błąd bo na początku wydaje się nam, że dostajemy powera do działania jednak jest to chwilowe i za chwilę czujemy się zmęczeni. Lepszą opcją jest wypicie wody z cytryną która usunie niepotrzebne toksyny z organizmu, a ponieważ zawiera flawanoidy ochroni nas też przed rakiem.

Dlatego pamiętaj by zawsze rano wypić szklankę wody z cytryną i zjeść pożywne śniadanie.

 Zmiana nawyków na początku jest trudna.

 Wszystko w naszym życiu wymaga czasu, nie da się nauczyć czegoś w jeden dzień czy miesiąc, wiadomo, że wszystko to związane jest z naszymi przyzwyczajeniami, które na początku trudno wprowadzić w swoje życie, ale jeśli nie zaczniesz to zawsze będziesz mówić, że to trudne. Im dłużej zwlekasz tym bardziej czujesz się z tym źle a Twoje zdrowie zamiast się poprawiać zaczyna szwankować i dopiero wtedy zastanawiasz się co zrobić by to zmienić?

Cenne wskazówki wchodzą do główki.

Poniżej udzielę Ci parę wskazówek jak możesz zmienić swoje przyzwyczajenia i na co powinnaś zwrócić uwagę by Twoje nawyki miały sens a Twoje zdrowie poprawiło się:

 1) Dzień zacznij od śniadania!

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, ponieważ dostarcza nam energii potrzebnej do odpowiedniego funkcjonowania naszego organizmu w ciągu całego dnia.
Jeśli nie masz rano czasu na robienie śniadania, przygotuj posiłek dzień wcześniej wieczorem.

 2) Ogranicz spożycie soli.

Spożywanie większej ilości soli powoduje choroby serca (nadciśnienie tętnicze, niewydolność krążenia), choroby nerek oraz skóry. Sprzyja także otyłości i zatrzymuje wodę w organizmie, co obciąża układ krążenia, który prowadzi do pojawiania się cellulitu. Do poprawienia smaku potraw używaj ziół, np. bazylia, zioła prowansalskie, tymianek, estragon czy imbir.

3) Jedz wolniej.

Sygnał przekazywany z naszego żołądka do ośrodka sytości (znajdującego się w podwzgórzu) dociera po ok.20-30 minutach. Powolna konsumpcja posiłków oraz staranne przeżuwanie kęsów sprawiają, że zjesz tylko tyle, ile potrzebuje Twój organizm i zapobiegnie to uczuciu przejedzenia.

4) Unikaj smażenia.

W procesie smażenia powstają liczne związki o negatywnym wpływie na nasze zdrowie. Zdecydowanie zdrowsze jest gotowanie na parze, pieczenie w folii, duszenie oraz grillowanie.

5) Zadbaj o aktywność fizyczną!

Uprawianie sportu wpływa na szybszą przemianę materii i przyspiesza utratę kalorii.

Pomaga także zachować sprawność oraz dobre samopoczucie.

6) Czytaj etykiety!

Wybieraj te artykuły, które mają jak najmniej substancji słodzących, konserwantów i sztucznych barwników. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego, lepszym rozwiązaniem jest przygotowanie smakołyku samemu. Wykorzystanie naturalnych produktów ( jak np. produkty zbożowe, gorzkie kakao, zdrowe zamienniki cukru, owoce, orzechy) to sprawdzone źródło zdrowia oraz lepszy smak.

7) Jedz ryby.

Ryby są źródłem ważnych dla zdrowia kwasów tłuszczowych z rodziny omega 3, które wpływają na prawidłowe funkcjonowanie mózgu, zmniejszenie poziomu cholesterolu we krwi i mają korzystny wpływ na stan zdrowia układu krążenia i serca. Najlepiej wybierać ryby morskie, takie jak halibut, łosoś, śledź, makrela, dorsz.

8) Używaj zamienników cukru.

Cukier jest źródłem bardzo wielu groźnych dla zdrowia chorób, takich jak cukrzyca czy otyłość. Spowalnia trawienie, zakłóca równowagę kwasowo-zasadową, wzmaga uczucie senności i znużenia. Zamiast niego używaj ksylitol, erytrytol, stewię lub miód.

9) Jadaj kolacje.

Zamiast koncentrować się na porze kolacji zwróć uwagę na to, co, i w jakich ilościach pojawia się na Twoim talerzu.

10) Pij wodę!!

Systematycznie picie wody (najlepiej zmineralizowanej) ma znaczący wpływ na zachowanie zdrowia oraz proces odchudzania. Nawilżając organizm od środka utrzymujemy w dobrej kondycji wygląd naszej skóry, włosów i paznokci. Optymalna dawka to 2 litry wody dziennie, popijanej często w małych ilościach.

11) Patrz co pijesz.

Najlepszym i najzdrowszym napojem jest woda mineralna, a także herbata (zielona, biała, czerwona i ziołowe) soki warzywne najlepiej robione samemu. Wszelkie inne napoje, tj. soki owocowe, napoje gazowane typu cola, napoje energetyczne i alkohol, są źródłem cukru i dostarczają zbędnych kalorii.

12) Cytrynka co dzień rano.

Wypicie szklanki wody z sokiem z cytryny z samego rana ma za zadanie zadziałać orzeźwiająco i energetyzująco oraz pobudzić układ trawienny i oczyścić organizm z toksyn. Sok zawarty w cytrynie ma odczyn zasadowy i odkwasza organizm, a wit. C wspomaga układ immunologiczny, ma właściwości antybakteryjne i antywirusowe.

Mam nadzieję, że skorzystasz z moich cennych porad i wprowadzisz je na co dzień do swojego życia. Pamiętaj, że Twoje zdrowie jest w Twoich rękach i to tylko Ty decydujesz jak będziesz się czuć każdego dnia.

Zastanów się co możesz zmienić i po prostu to ZMIEŃ bez odkładania na potem.

Jedna mała zmiana może doprowadzić do poprawy Twojego zdrowia więc do dzieła.

TWOJE ZDROWIE JEST NAJWAŻNIEJSZE!!!

Posted by Basia Wach

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *