Runmageddon – sprawdźcie swoje siły!

Jest to idealna forma rozrywki dla osób aktywnych fizycznie lub po prostu lubiących wyzwania. Jeżeli lubisz pokonywać własne słabości jest to bieg dla Ciebie!

Runmageddon to wyścig na ekstremalnym torze przygód! Na trasie do pokonania są takie przeszkody jak błoto, woda, ogień, ścianki skośne i pionowe czy czołganie pod drutem kolczatym. Jest to sprawdzenie własnej siły i kondycji, ale wcale nie trzeba być super sportowcem, aby ukończyć bieg. To przede wszystkim test dla naszej wytrzymałości i odporności psychicznej. Na trasie jest też wiele przeszkód nie do pokonania w pojedynkę, można więc wykazać się również umiejętnością współpracy i chęcią pomocy innym uczestnikom.

Są różne trasy do pokonania: od 3 do 42 km. Ja mam za sobą już  6 km i 30 przeszkód pokonanych we Wrocławiu oraz 12 km i 50 przeszkód w Gliwicach. W październiku 2017 czeka wyzwanie półmaratonu: 21,0975 km i 70 przeszkód  w górskim Runmageddonie w Szczyrku. Może ktoś chętny, żeby dołączyć?:)

W każdym razie każdy może dopasować trasę do swoich umiejętności. Zachęcam do udziału, aby sprawdzić własne możliwości zarówno pod kątem fizycznym, jak i psychicznym. Ukończenie biegu daje niesamowitą satysfakcję. Może być to idealny sposób na rozładowanie stresu, ucieczkę od problemów codziennego życia, a na pewno nowe, ciekawe doświadczenie dające mocny zastrzyk adrenaliny!

Co jest ważne w przygotowaniu się do tak dużego wysiłku fizycznego?

  • Odpowiednia ilość białka, aby odbudowywać uszkodzone mięśnie.
  • Węglowodany.

Spożywanie odpowiedniej ilości węglowodanów przed wyczerpującym treningiem dostarcza dodatkowej energii oraz oszczędza aminokwasy niezbędne dla rozbudowy masy mięśniowej.

  • Witaminy i sole mineralne.

Odpowiednia zawartość soli mineralnych i witamin w diecie jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania układu ruchu.

Witamina D, witamina C – wzmacniają układ immunologiczny organizmu.

Fosfor, wapń, magnez – niezbędne do produkcji neuroprzekaźników.

  • Ważne jest odpowiednie nawodnienie – uzupełnianie elektrolitów.
  • Imbir – o działaniu przeciwzapalnym.
  • Chlorofil – płynna energia.

Czynniki kształtujące dietę idealną w sporcie:

  • Minimalizacja chemii spożywczej (konserwanty, barwniki, azotany, słodziki)
  • Brak cukru (dobre zamienniki: ksylitol, erytrytol, miód)
  • Brak tłuszczy trans
  • Odpowiednia podaż pełnowartościowego białka, adekwatna do rodzaju i częstotliwości wysiłku fizycznego (mięso najwyżej jakości, jaja, pełnotłusty nabiał – bardziej polecany kozi)
  • Niska zawartość czynników antyżywieniowych (kwas fitynowy, lektyny – strączki, zboża; inhibitory enzymów trawiennych – strączki; gluten, białka mleczne i laktoza, kwas szczawiowy, taniny, soja)
  • Odpowiednia podaż tłuszczy: nasyconych – niezbędne do uzupełniania cholesterolu, tłuszczy jednonienasyconych – oliwa z oliwek, awokado oraz wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3 oraz omega 6 w odpowiedniej proporcji 1:4 i spożywane na zimno – zbyt duża podaż kwasów omega 6 wywołuje stres oksydacyjny – dla  prawidłowego trawienia i wchłaniania niezbędne są wtedy antyoksydanty.

Kto jest gotowy podjąć wyzwanie? 😉

Trzymam za Was kciuki!

This article has 1 Comment

  1. Hola

    Estuve leyendo tu redaccion y hay demasiadas informacion que no sabia
    que me has enseñado, esta maravilloso.. te queria corresponder
    el tiempo que dedicaste, con unas infinitas gracias,
    por enseñarle a personas como yo jujuju.

    Adios

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *